قدس آنلاین- تبریز: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میانگین سنی روستائیان به بالای ۵۰ سال رسیده است، گفت: مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ موحب بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.

میانگین سنی روستائیان بالای ۵۰ سال است/ تکلیف بافت فرسوده تبریز چه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عبدالله شادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با طرح سوالاتی در مورد وضعیت حاشیه نشینی در تبریز گفت: شهردار تبریز به این سئوال پاسخگو باشد که در تبریز 2018 وضعیت مناطقی همچون یوسف آباد، ملا زینال، سیلاب و ...چیست.

وی افزود: شهرداری برای حاشیه‌نشینی تبریز چه برنامه‌ای دارد؟ آیا می‌خواهد روی حاشیه‌نشینان تبریز برزنت بکشد یا این مناطق را آباد کند، یا اینکه قصد دارد برای تبریز 2018 تنها برج‌های آپارتمانی و تجاری بسازند.

وی در ادامه با اظهار ناراحتی و انتقاد از این که بحث کادرسازی و تربیت نیروی هم طراز انقلاب اسلامی کم کم به فراموشی سپرده می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر جوانان ما روحیه نشاط و شادبی خود را از دست داده‌اند و نوعی حالت خمودگی و بی‌برنامگی وجود دارد.

شادی اظهار داشت: در حال حاضر جوانان و نوجوانان در مدارس استان به حال خود رها شده‌اند در حالی که حدود 10 تا 15 سال پیش طرح‌های مختلفی در جهت پرورش نیروهای فکری و اعتقادی در جهت آشنایی با مبانی و اعتقادات انقلابی و اسلامی برگزار می‌شد.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه عاشورا در ادامه از برگزاری طرح ولایت دانشجویی دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: در طرح ولایت امسال 700 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان در این طرح شرکت می‌کنند.

وی گفت: طرح ولایت امسال از 15 مرداد در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز می‌شود و این طرح   10 روزه بوده و در قالب اجرای این طرح اساتید برجسته اعتقادی، معرفتی، علمی و ... حضور دارند.

شادی همچنین از سخنرانی دانشجویان بسیجی قبل از خطبه‌های نماز جمعه خبر داد و اظهار داشت: نامه‌نگاری‌های مورد نیاز برای انجام سخنرانی دانشجویان متعهد قبل از خطبه‌های نماز جمعه انجام یافته و بعد پذیرفته شدن این درخواست‌ها و صدور مجوزهای لازم از سوی مراجع ذیربط این کار صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به بحث محرومیت‌زدایی اردوهای جهادی دانشجویی اظهارداشت: 85 گروه جهادی ثبت شده دانشگاهی وجود دارد و طی سال گذشته برای انجام 17 پروژه عمرانی در مناطق محروم و در قالب اردوهای جهادی دانشجویی قرارداد بسته‌ایم.

شادی تصریح کرد: در اردوهای جهادی سال‌های گذشته از هر دانشگاه یک گروه 5 تا 30 نفری تشکیل می‌شد اما امسال به رشته‌های تحصیلی دانشجویان نیز توجه شده و رشته‌های تحصیلی که متناسب با نیاز مناطق محروم است استفاده بیشتری صورت می‌گیرد.

وی مهاجرت از روستاها به شهرها را یکی از چالش‌های مهم بسیج دانشجویی در مواجهه با این مناطق برشمرد و گفت: به همین دلیل میانگین سنی روستائیان به بالای 50 سال رسیده و این شرایط فعالیت‌های عمرانی و آبادانی و بهداشتی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.